Vaak krijg ik complimentjes over de imakin huisstijl: “Mooie combinatie dat kraft en zwart”, “Wat een strakke presentatie”, “Ziet er professioneel uit”. En tóch heb ik besloten dat het tijd is voor een nieuwe huisstijl voor imakin. Een huisstijl die beter past bij wat imakin wil uitstralen en bij de nieuwe doelen voor 2015. In dit blog krijg je een voorproefje van de nieuwe huisstijl.
Samen met Carlotte van OCHER heb ik heel goed gekeken naar wat imakin doet, wat IMAKIN voor merk is en wat ik met imakin wil uitstralen en bereiken. Carlotte heeft met alle informatie een fris, modern en stoer verpakkingsconcept uitgewerkt. Precies wat ik voor ogen had, maar me niet zelf lukte te ontwerpen.
De basis van de nieuwe huisstijl is wit. Daarnaast zijn er 3 accentkleuren: mint, lichtroze en oker. Dit zorgt voor een frisse uitstraling. De krachtige, zwarte letters maken de huisstijl lekker stoer. Op de verpakkingen gaan we werken met speelse patroontjes: driehoekjes, stippen of kruisjes.
Nieuw logo
Het oude IMAKIN logo was wel stoer en modern, maar ook slecht leesbaar en liet niet zien wat IMAKIN doet. Carlotte heeft daarom ook een nieuw logo voor imakin ontworpen:
Het nieuwe logo laat precies zien wat IMAKIN doet: DIY DESIGN, alles-in-één pakketten voor je DIY project. De iconen (stempel, wol en schaar) ondersteunen dit nog eens op een subtiele manier. En als je goed kijkt zijn de patroontjes geïnspireerd op de iconen: stempel = driehoek, wol = stip, schaar = kruisje.
Verpakkingen
Ook alle verpakkingen krijgen een witte basis. Op elke verpakking komt een mooi label in een van de drie kleuren en met een van de drie patroontjes. Het ontwerp van de eerste verpakking is al klaar: DIY-pakket Canvas Tas.*
Website
Op de website is de nieuwe huisstijl al grotendeels doorgevoerd. Ik wordt blij van de nieuwe kleuren en frisse uitstraling. Toch is het een rustige, overzichtelijke website geworden, waar je hopelijk met veel plezier zal winkelen.
Planning
De komende tijd ga ik hard aan de slag om alle labels en instructies te ontwerpen voor alle DIY-pakketten en om de laatste details van de website aan te passen. Hopelijk is alles in februari 2015 helemaal af.
*Eerst worden de ‘oude’ verpakkingen opgemaakt, voordat nieuwe verpakkingen worden verkocht. Het kan dus zijn dat je bij je bestelling nog een pakket met de oude huisstijl krijgt. De inhoud is natuurlijk wel hetzelfde!
Voor groothandel orders geldt dat (vanaf februari 2015) de DIY-pakketten in de nieuwe huisstijl worden aangeboden.
.
Wat vind jij van de nieuwe IMAKIN huisstijl? En van de nieuwe website? Ook als je nog tips/verbeterpunten hebt, hoor ik het graag!
Ha Jinske,
Wat mooi de nieuwe huisstijl! Ik vind de drie kleuren verassend en verassend goed samen gaan, origineel! Ik denk dat het bijdraagt aan de herkenbaarheid van jouw bedrijf.
Stoer ook dat je het doet, weer professioneler.
Succe meisje,, en tot bij Oom Rien :))))
Rita