Retourneren

Onbeschadigde artikelen kun je onder bepaalde voorwaarden retourneren:

  • je kan een artikel retour aanmelden binnen 14 dagen na ontvangst. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van de bestelling. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen.
  • het artikel dient vooraf bij de klantenservice van IMAKIN retour gemeld te worden met het formulier herroeping of per e-mail.
  • na aanmelding heb je 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen.
  • het artikel moet in de originele staat en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verpakking worden teruggestuurd. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te bekijken, dan kan deze waardevermindering van het product aan je doorberekend worden. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Retourzendingen zijn voor de kosten en risico van de koper. Dit houdt in dat IMAKIN niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

Retourprocedure

Indien aan de hierboven gestelde voorwaarden wordt voldaan, kan je het artikel als volgt retourneren:
Stap 1: Meld het artikel retour bij de klantenservice, o.v.v. het factuurnummer, het artikel dat je wil retourneren en eventueel de reden van retournering.
Stap 2: Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van retourmelding. In deze e-mail staan ook verdere instructies voor retourneren.
Stap 3: Verpak het artikel in een stevige verpakking en stuur het naar het adres van IMAKIN (Grote Voort 10, 8041 AM Zwolle).
Retourzendingen zijn voor de kosten en risico van de koper. Dit houdt in dat IMAKIN niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.
Stap 4: Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van ontvangst van je retour en bericht over de terugbetaling. Binnen 14 dagen na ontvangst van je retour wordt je aankoopbedrag teruggestort via de originele betaalmethode.

GARANTIE

Voor alle artikelen die je bij IMAKIN koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Als je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorziet IMAKIN je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel, wordt dit gedaan door vervanging, reparatie of terugbetaling. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.